Рекламний ринок України у 2021 та 2022 роках: статистика і прогнози

Автор: Корольчук Олександр
11 Січня 2022, 16:13

Рекламний ринок України у 2021 та 2022 роках: статистика і прогнози

Всеукраїнська рекламна коаліція (ВРК) оприлюднила статистику щодо обсягу вітчизняного ринку реклами за 2021 рік і прогнозів його розвитку у 2022 році. Загалом картина складається така: реклама продовжує зростати як за обсягами у різних вертикалях і майданчиках, так і за сумами інвестицій. Водночас медійний рекламний ринок збільшився у 2021 році майже на третину попри велику кількість карантинних заходів. Свою роль у зростанні реклами зіграла й легалізація грального бізнесу.

Реклама в медіа

Телевізійна реклама зростала темпами, які суттєво випереджували прогнози. І це явище характерне не лише для України, а й для Європи та США.

За прогнозами, зростання інвестицій у ТБ-рекламу продовжиться і в 2022 році та збільшиться мінімум на 15%. Разом із цим зросте і вартість такої реклами (від 25%), оскільки попит ставатиме більшим, а рекламний простір на ТБ – ні.

Підвищуватимуться й ціни на спонсорство, оскільки в ефірі стало більше проєктів відповідного формату. Крім того, у 2022 році відбудуться спортивні події світового масштабу: зимові Олімпійські ігри у Пекіні та чемпіонат світу з футболу. Експерти очікують, що вартість спонсорства зросте приблизно на 10%.

Щодо реклами в пресі, то тут збільшилася кількість рекламодавців, яких видання залучає власними силами. Загалом близько 70% реклами, яку медіа розміщували цьогоріч, були залучені ними самостійно, інші 30% розміщували рекламні агенції. У місцевих чи регіональних виданнях 100% реклами було від українських замовників, у національних же до 25% промоції мали міжнародні рекламодавці.

За даними Української асоціації медіабізнесу, в 2021 році 50% доходу видавці отримали від реклами у друкованих виданнях, інші 50% надійшли з цифрових продуктів або онлайн-видань.

Гарно себе проявило цього року і радіо. Тут зіграла на руку легалізація грального бізнесу, оскільки середньостатистичний слухач радіо – чоловік віком 39 років, який паралельно є й цільовою аудиторією букмекерів та онлайн-казино. Останні в декілька разів збільшили витрати саме на радіорекламу, крім того, зростання відбулося і завдяки регулярній появі нових ліцензійних операторів. Зросли й інвестиції на цей вид реклами із галузей електронної комерції, кондитерських виробів, морозива, пива, брендів.

Попит демонструє позитивні показники і на регіональну рекламу. Так, загальнонаціональні станції збільшують кількість передавачів, надаючи перевагу містам із населенням 100-500 тисяч. Через це зростання вертикалі у 2022-му прогнозують до 19%.

Читайте також: Найвідоміші товарні біржі світу

реклама

Попри запровадження карантинних обмежень добре себе почуває і зовнішня реклама. Пов’язано це з тим, що під час обмежень кількість транспорту на дорогах навіть більша, ніж до пандемії. Це вплинуло на обсяги розміщення, і в 2021 році зовнішня реклама наростила 21%.

Найкращі показники були у галузей комп’ютерної техніки, зв’язку, медицини, продовольчих товарів, торгівлі. Розвивався і цифровий складник зовнішньої реклами – збільшилися як площі розміщення, так і кількість рекламодавців у цьому сегменті: нерухомість, розваги, автотранспорт. Порівняно з 2020 роком у 2021-му цифрова зовнішня реклама зросла на 78%. У 2022 році площі звичайної зовнішньої реклами залишаться стабільними, а цифрової – збільшаться. За попередніми оцінками, обсяг сегменту цього року становитиме 4,769 млрд грн, що означає ріст у 16%. Обсяги цифрової вертикалі досягнуть 712 млн грн – на 37% більше за показник 2021 року.

Вид реклами

У 2021 році, млн грн

Зміна у 2021 році відносно 2020 року

Прогноз на 2022 рік, млн грн

Зміна у 2022 році відносно 2021 року

ТБ-реклама загалом

13 642

12%

15 600

14%

Пряма реклама

11 854

12%

13 633

15%

Спонсорство

1 788

13%

1 967

10%

Реклама в пресі загалом

1 599

9,05%

1 733

10,89%

Національна преса

960

10,8%

1 077

12,2%

Спонсорство у нацпресі

243

13%

281

15,5%

Регіональна преса

268

10,25%

303

13%

Спеціалізована преса

371

4%

394

6%

Радіореклама загалом

855

19%

1 015

19%

Національна радіореклама

605

18%

715

18%

Регіональна радіореклама

80

23%

95

19%

Спонсорська радіореклама

170

21%

205

21%

Зовнішня реклама загалом

4 098

30%

4 769

16%

Традиційна зовнішня реклама

3 092

27%

3 529

14%

Транспортна реклама

397

13%

432

9%

Цифрова зовнішня реклама

518

78%

712

37%

Внутрішня реклама

90

6%

97

7%

Реклама в кінотеатрах

26

30%

35%

35%

Інтернет-медіа

10 833

55%

13 510

25%

Рекламний медіаринок загалом

31 053

26,7%

36 702

18,2%

Читайте також: Що таке хмарні сервіси  

Онлайн-реклама

Інтернет-сегмент у 2021 році збільшився на 48% порівняно з 2020-м. Цього ж року йому прогнозують зростання близько 34% завдяки збільшенню участі глобальних рекламодавців, низького порогу входу, постпандемічного пожвавлення та відтоку бюджетів із традиційних медіа.

У 2022-му найкраще покажуть себе відео- і пошукова реклама, де значну частку ринку займатимуть Google та Facebook, але не виключають й посилення ролі TikTok. Зростання інфлюенс-маркетингу становитиме мінімум 40% у 2022 році.

У статистиці зауважують, що поки не існує точної і відпрацьованої методики для оцінки ринку пошуку. Тому для аналізу цього напряму використовували коефіцієнти зростання та динаміку оборотів компаній, які брали участь в дослідженні Бюро інтерактивної реклами (IAB).

Цифрова реклама (за класифікацією IAB Україна)

У 2021 році, млн грн

Зміна у 2021 році відносно 2020 року

Прогноз на 2022 рік, млн грн

Зміна у 2022 році відносно 2021 року

Банерна реклама, оголошення у соцмережах

4 780

50%

5 640

18%

Цифрове відео включно з YouTube

6 053

59%

7 869

30%

Інтернет-медіа загалом

10 833

55%

13 510

 

Платна видача у пошуковиках

17 835

45%

24 969

40%

Інфлюенс-маркетинг

505,2

50%

707,28

40%

Інші види

693

10%

762,3

10%

Інтернет-ринок загалом

29 867

48%

39 948

34%

Читайте також: Історія казино Монте Карло

Маркетингові сервіси

Онлайн-реклама

За всіма видами маркетингового сервісу у 2021 році спостерігався позитивний приріст, що вивело загальний показник росту сфери на 12%. Найкраще наростили показники event-маркетинг і спонсорство – на 25%. Компанії та бренди активно проводили гібридні та онлайн-заходи, а влітку активно проходили великі події та фестивалі. На 10% зросли trade-проєкти і на 15% – consumer-проєкти. Вони дають змогу привертати увагу клієнтів у соціальних мережах і точках продажу.

Завдяки збільшенню попиту споживача очікують, що зростання таких сервісів збережеться у 2022 році. Ринок вже пристосувався до нових умов роботи за час пандемії, тому Міжнародна асоціація маркетингових ініціатив очікує росту таких сервісів на 12% у 2022 році.  

Висновки

ВРК повідомляє, що у 2021 році рекламний ринок зріс на 27%. Водночас минулий рік мав не менше карантинних обмежень, ніж 2020-й. Тому помітна тенденція зростання інвестицій у сферу реклами під час різких змін і доволі екстремальних умов роботи для бізнесу.

Директор ВРК Максим Лазебник підсумував, що поки можна впевнено дивитися у майбутнє, оскільки сфера отримала досвід не тільки вирішення певних завдань чи дій, а й більш глобальний досвід, пов’язаний з існуванням за екстремальних умов.

Читайте також: Процес реєстрації торгової марки в Україні

Читайте також: Як українські оператори будують відповідальний бізнес

Коментарі:
Зараз читають
вгору