Реклама азартних ігор і гемблінг-додатки – правила розміщення в Google

02 Листопада 2020, 14:17

Реклама азартних ігор і гемблінг-додатки – правила розміщення в Google

У попередньому матеріалі ми висвітлювали правила та проблематику розміщення додатків із азартними іграми в App Store. Цього разу приділили увагу правилам для гемблінгу компанії Google, яка є власником одного з найбільших у світі мережевих рекламних майданчиків – Google Ads і крамниці додатків для ОС Android – Play Market.

Розміщення реклами азартних ігор через Google Ads

Одразу варто зазначити, що цей процес не буде простим для рекламодавця, оскільки він має пройти сертифікацію Google, щоб отримати право на просування свого продукту (в разі реклами онлайн-казино). Цей дозвіл видають лише для роботи на території однієї з країн, доступних у списку Google. Далі через спеціальну форму необхідно заповнити контактні дані та вказати специфіку діяльності оператора.

Цікаво, що залежно від країни форма може видозмінюватися. Наприклад, для Австрії чи Литви необхідно вказати рід діяльності та орган, який видав ліцензію, терміни її дії. У США заповнення анкети відбувається з огляду не тільки на рід діяльності оператора, а ще й на вимоги штату, де він хоче поширювати рекламу. У деяких країнах можна вибрати юрисдикцію для роботи, якщо це дозволяє отримана ліцензія. Також форма може різнитися для форми власності компанії з азартних ігор – приватна та державна. Окрема анкета також потрібна і для соціальних казино.

Після цього акаунт грального оператора в Google Ads перевірять на правдивість наданої інформації та підтвердять або відмовлять у сертифікації. У разі позитивного результату рекламодавець може запускати рекламну кампанію, але з дотриманням правил, оскільки Google підтримує політику відповідальної гри. Реклама має бути спрямована лише на країну, затверджену при сертифікації, також необхідна наявність цільової сторінки з інформацією про відповідальність щодо азартних ігор, і ще заборонено спрямовувати рекламу на неповнолітню аудиторію.

Читайте також: Стандарти FATF по боротьбі з відмиванням коштів через казино

Загалом, реклама азартних ігор в Google має обмеження, компанія попереджає про це та наводить приклади такого просування:

  • Промоція фізичних азартних ігор на реальні гроші – реклама наземних закладів, наприклад казино в Макао чи Лас-Вегасі. Трансляція живих покерних турнірів.
  • Реклама онлайн-казино потребує додаткової сертифікації від Google. Приклади – онлайн-казино, букмекери, додатки для гри в бінго чи слоти, купівля лотерейних квитків, ставки на спорт, ігри з віртуальними валютами чи предметами, які мають реальну вартість.

онлайн-казино

  • При рекламі онлайн-казино необхідно дотримуватися обмежень, накладених місцевим законодавством юрисдикції, Google надає детальний список цих умов по країнах і регіонах.
  • Просування сайтів, чий контент пов’язаний із азартними іграми – рекламні продукти, бонуси, ваучери, освітні матеріали, програмне забезпечення й інша інформація.
  • Онлайн-ігри, що не є іграми казино, – ті, де гроші чи цінні призи виплачують в обмін на можливість виграти реальні гроші чи призи залежно від результатів гри. Суди віднесли до цієї категорії фентезі-спорт і шахові турніри в онлайні.
  • Соціальні казино – теж мають отримати сертифікат і не спрямовувати свої послуги на неповнолітню аудиторію. Заборонено промоцію соціальних казино, де пропонують азартні ігри з можливістю виграшу реальних коштів чи призів.
  • Під час ведення рекламної кампанії для просування азартних ігор заборонено використовувати такі інструменти – рекламні оголошення Gmail, оголошення крамниць, оголошення на дисплеї замовлення, анотації до користувацьких рейтингів.

Читайте також: Гугл апдтейт: зростання сайту і як залишатися в топі

Гемблінгові додатки в Play Market

Окремим пунктом існують правила для розміщення мобільних додатків із азартними іграми в Play Market. І якщо для реклами гемблінгу доступний широкий перелік країн, то поширювати додатки оператор може лише для юрисдикцій Великобританії, Ірландії, Франції та Бразилії. Варто відзначити, що на відміну від App Store Google доволі точно та прозоро описала власні правила для розміщення в цифровій крамниці.

Продукт у Play Market має відповідати таким критеріям:

  • Успішне завершення подачі заявки на розміщення в крамниці.
  • Відповідність законам і стандартам країни, де буде поширений додаток.
  • Наявність у розробника дійсної ліцензії для кожної країни, де буде доступний їхній гральний продукт.
  • Додаток має бути захищений від того, щоб ним могли скористатися неповнолітні особи.
  • Додаток не має бути доступним для країн, де в розробника немає ліцензії.

Play Market

  • Додаток не можна придбати за гроші через Play Market, він має бути безкоштовним для придбання та встановлення.
  • Рейтинг лише для дорослих.
  • Чітке відображення інформації про принципи відповідальної гри.

Читайте також: Що таке DMCA?

Особливості розміщення додатків у крамниці Google

Як і у випадку з App Store, Google теж бере 30% комісії з кожної покупки та транзакції, зробленої через додатки. Однак на відміну від iOS Android є більш відкритою операційною системою, і користувач може встановити додаток із інших ресурсів – наприклад через вебресурс букмекера чи онлайн в казино. Однак потім це спровокує незручності у вигляді ручного оновлення додатку до останньої версії.

Загалом, у Google процес модерації простіший, ніж в App Store, що, з одного боку, позитивне явище, але з іншого – пов’язано з певними проблеми. Для прикладу: продукт оператора може бути «закопаний» серед інших додатків, які є клонами чи використовують тему гемблінгу для приваблення гравців, але пропонуючи зовсім інші ігри. Проблемою є й те, що система монетизації контенту доступна лише для 29 країн, розробники інших держав можуть викладати лише безкоштовні версії, що є неприпустимим для грального бізнесу. А іноді низький рівень модерації призводить до того, що до крамниці потрапляє небезпечний для гравця продукт від недобросовісних розробників, які можуть мати шкідливе ПЗ чи викрадати персональні дані.

Разом із тим компанія завжди матиме альтернативні шляхи до своєї аудиторії, а версія продукту стабільно працює як на смартфонах, так і на планшетах. Серед позитивних сторін тут варто відзначити низьку ціну реєстрації облікового запису для розробника – $25.

Читайте також: Концепт художник у гемблінгу і геймінгу

Недоліки системи

Незважаючи на контроль і модерацію реклами гемблінгу, час від часу стаються неприємні ситуації, в яких фігурує Google. Зокрема, пошукова компанія працює з програмою Великобританії для самоусунених гравців Gamestop, приховуючи рекламу та згадування операторів, які є в офіційному переліку.

Google

Однак залежні гравці почали отримувати рекламу провокативного характеру, де їм пропонують відвідати казино, не занесене до Gamestop, і отримати бонуси. Зазвичай це були оголошення офшорних операторів, які не потрапляють під юрисдикцію Великобританії. Представники Google вибачилися за інцидент і пообіцяли, що надалі акаунти таких рекламодавців будуть блокувати. І наступного ж дня при запиті Gamestop деякі гравці знову побачили в пошуковику рекламне оголошення з пропозицією сайтів, не занесених до урядової програми.

Нещодавно італійський телекомунікаційний регулятор (AGCOM) оштрафував Google на €100 тис. через порушення заборони на рекламу гемблінгу. Стягнення направили до Google Ireland, оскільки саме через неї в пошукових запитах італійців відображалася реклама французького маркетингового філіалу однієї з афіліатних компаній. Це порушило Декрет про гідність, ухвалений 2018 року, який заборонив промоцію майже всіх вертикалей гемблінгу, окрім державних лотерей. За заявою AGCOM, реклама афіліатів була проплачена, тому Google не може сховатися за виправданнями, що стала лише каналом, через який італійські гравці дізналися про існування сайту.

Читайте також: Джанкет-тури – симбіоз туризму і гемблінгу

Читайте також: Легальні онлайн-казино як новий ринок для України

Коментарі:
Зараз читають
вгору