Мобільні додатки для азартних ігор стають глобальним бізнесом

Автор: Анна Нагребельна
11 Січня 2020, 15:31

Мобільні додатки для азартних ігор стають глобальним бізнесом

Ігри на мобільних пристроях за минулий рік показали такий прибуток, що інвестори почали активно вкладати в них кошти. За останні 18 місяців, за оцінкою аналітиків, ця сума сягнула $9,6 млрд і стала більшою, ніж за вісім попередніх років разом узятих.

Яку долю ринку азартних ігор займають мобільні додатки?

Експерти говорять, що 45% ($68,5 млрд) у 2019-му надійшло безпосередньо від мобільних ігор. А загалом, за підсумками минулого року, обсяг світового ігрового ринку оцінюють у $152 млрд.

Сьогодні на мобільні ігри припадає 33% усіх завантажень програм, 74% споживчих витрат і 10% всього часу, проведеного в мобільних додатках. Фахівці порахували, що в 2019 році близько 2,4 млрд людей грали в мобільні ігри по всьому світу, тобто майже третина світового населення.

Оскільки 50% користувачів мобільних додатків грають в ігри, ця категорія стає такою ж популярною, як музичні додатки (зокрема Spotify та Apple Music). За витраченим користувачами часом мобільні додатки поступаються лише соціальним мережам і комунікаційним програмам.

У США за часом, який користувачі проводять за мобільними пристроями, вони офіційно обігнали телебачення. Експерти говорять, що до 2021 року щодня за мобільними гаджетами люди проводитимуть понад 30 хвилин. Додатки – це новий простий і доступний спосіб проведення часу, а ігри захоплюють його левову частку.

На мобільних пристроях ігри можна швидко завантажити, в них легко грати, а ще вони мають короткі сесії, отже доступні протягом дня. Сьогодні середній вік мобільного геймера становить 36,3 року (порівняно з 27,7 у 2014 році), водночас у мобільні ігри наразі грає 51% жінок і 49% чоловіків.

Такі зміни привертають до цієї галузі все більше уваги й інвестицій, причому не лише від профільних компаній, а й із традиційних фінансових ринків і навіть урядів.

Читайте також: У чому полягає відповідальна гра

Інвестиції: скільки та хто вкладає в мобільні додатки

Закономірно, що першими значні інвестиції в мобільні ігри зробили ті, хто вже мав частку в галузі. Звісно, не обійшлося й без поглинань:

  • Tencent інвестувала $90 млн у Pocket Gems і $126 млн у Glu Mobile (за 14,6% акцій);
  • Supercell вклала $5 млн у мобільну ігрову студію Redemption Games;
  • ESPN надав Boom Fantasy фінансування в розмірі $2 млн;

Інвестиції: скільки та хто вкладає в мобільні додатки

  • MLB і Gamelynx залучили $1,2 млн від кількох інвесторів, серед яких була Riot Games;
  • Ubisoft придбала 70% акцій у Green Panda Games, щоб посилити свої позиції на ринку ігор;
  • Zynga купила Gram Games, Ubisoft – Ketchapp, Niantic – Seismic Games, Tencent – Supercell і 40% акцій Epic Games тощо.

У 2020-му, схоже, також варто очікувати на подібні угоди, адже самі ігри показали, що є джерелом чималих прибутків. Наприклад, з моменту запуску Pokemon GO принесла $2,3 млрд доходу, а Fortnite наразі налічує практично 250 млн гравців.

У травні 2018 року студія Voodoo повідомила про залучення інвестицій у $200 млн від фінансової групи Goldman Sachs. Це стало значною подією для ринку, адже мобільна ігрова компанія привернула увагу поважної фінустанови. Привабливість бізнес-моделі таких розробників полягає в низькій собівартості ігрового продукту та швидкому зростанні сегменту.

Читайте також:Як регулюють онлайн-гемблінг у різних країнах

Зацікавленість сегментом мобільних додатків з боку урядів різних країн також впливає на ситуацію на світовому ринку. Останнім часом на державному рівні країни створюють фонди, які підтримують місцевий ігровий бізнес і тим самим стимулюють ігрові студії розвиватися й залучати іноземних працівників.

Гарним прикладом тут є Франція, яка реалізує проєкт «Join the game!». На відповідному сайті зазначено:

«Ігри є важливою галуззю, що поєднує художню творчість високого класу та найкращі технологічні інновації і має довгу історію у Франції. Горда своєю історією і віддана тому, щоб стати провідною країною в цій галузі, Франція протягом багатьох років прагнула залишатися важливим центром розвитку ігор».  

Власне, «Join the game!» ілюструє прагнення уряду Франції запропонувати іноземним видавцям і розробникам (як студіям, так і незалежним фахівцям) можливості відкрити для себе оптимальне середовище.

А Департамент міжнародної торгівлі Великобританії використав Конференцію розробників ігор (Game Developers Conference) як місце для просування свого ігрового фонду, називаючи країну однією з найкращих ігрових екосистем у світі.

Інвестиції: скільки та хто вкладає в мобільні додатки

І Франція, і Великобританія пропонують пільгові умови в частині оподаткування та ведення бізнесу для тих, хто вирішить працювати на їх території.

Уряд Німеччини в 2019 році виділив €50 млн із бюджету для створення ігрового фонду. У Швеції Game Game Arena – це державно-приватне партнерство, яке допомагає студентам розробляти ігри, використовуючи офіси та обладнання, а також є майданчиком для налагодження співпраці між стартапами й інвесторами.

Наведені приклади інвестицій в ігровий простір свідчать, зокрема, про перспективність сегменту мобільних додатків. За прогнозами фахівців, глобальна ігрова галузь до 2023 року досягне $25 трлн, тому очевидно, що великий бізнес уже оцінив потенціал цього ринку. І в 2020-му, напевне, на нас чекають нові цікаві угоди та вихід чергових новинок від розробників.

Читайте також:Фінський гральний ринок і його монополія

Читайте також: ПО для казино – огляд

Коментарі:
Зараз читають
вгору