Маркетинг у гральному бізнесі: особливості та останні тенденції

27 Травня 2020, 16:36

Маркетинг у гральному бізнесі: особливості та останні тенденції

Нині успішність бізнесу не в останню чергу залежить від реклами, оскільки саме вона дає змогу клієнтам дізнатися про продукт чи послуги. А нинішній розвиток технологій перетворив рекламу на складний комплекс заходів і рішень, які особливо активно впроваджуються за умов сильної конкуренції. Індустрія грального бізнесу не стала винятком у технологічності маркетингових стратегій. Читайте в нашому матеріалі про базові інструменти та нові тенденції з маркетингу азартних ігор.

Наземні заклади

«Живі» казино чи зали ігрових автоматів існують значно довше за онлайн-казино і мають свої особливості в приверненні уваги клієнтів. Справа в тому, що наземні гральні заклади в багатьох країнах дуже сильно прив’язані до туристичної індустрії, тому вдаються до різних креативних ідей, направлених на залучення тих, хто любить подорожувати. Наприклад, розглянемо казино Лас-Вегаса. Зокрема, на Main Street встановлено частину Берлінської стіни вагою 3 тонни, готель The Venetian вражає багатьох відвідувачів рухливими скульптурами, казино The Golden Nugget має власну пам’ятку – золотий курячий нагетс вагою 27 кг. Окрім того, гральні будинки столиці азартних ігор часто пропонують клієнтам інші розваги – цирк, концерти, шоу талантів, боксерські поєдинки. Особливо цим відомі Caesars Palace і Circus Circus. Такі заклади вже складно назвати лише казино, оскільки вони стали справжніми готельно-розважальними комплексами, серед послуг яких є й азартні ігри.

Також серед маркетингових заходів наземних казино розповсюджені різноманітні бонусні програми. Це може бути як подарунок новому клієнту, так і певні привілеї для постійних гравців. Наприклад, готель-казино Hilton ще в 1980 році зробив опитування клієнтів, результатом якого стало введення програми «Заслужений гість». Вона давала гравцям можливість накопичувати бали за час, проведений у готелі, з наступним їхнім обміном – безкоштовна вечеря, оренда автомобіля тощо. І це дало свої результати: за рік кількість учасників програми зросла з 350 тис. до 1 млн, а загальна кількість відвідувачів готелів мережі Hilton збільшилася вдвічі.

Деякі казино видають постійним відвідувачам спеціальну картку, що фіксує їхні дії в гральному закладі, і потім на базі цього пропонується певний бонус – запрошення на банкет, безкоштовний номер чи щось інше.

Якщо ж брати конкретно інформаційну рекламу, то більшість промоційних матеріалів казино можна знайти на туристичних сайтах чи в списках місць певної країни, яку варто відвідати. Більшість реклами «живих» казино є наземною та представлена у вигляді банерів, білбордів й інших елементів, оскільки більшість казино залежать саме від туристів, а не місцевих жителів.

Маркетинг у гральному бізнесі: особливості та останні тенденції

Читайте також: Найстарші гральні заклади світу

Онлайн-казино і букмекери

Якщо наземні заклади можуть залишатися консервативними, то онлайн-казино активно використовують новітні технології. До вже традиційних інструментів маркетингу мережевих казино можна зарахувати такі:

  • маркетинг у соціальних мережах – дозволяє знаходити і залучати нових клієнтів;
  • SEO-оптимізація – виводить онлайн-казино в топ пошукових запитів;
  • розсилки електронною поштою – також допомагають залучити нових гравців та інформувати постійних про певні оновлення;
  • CRM-системи є інструментом для ефективно керування всіма процесами онлайн-казино та взаємодії з клієнтом;
  • афіліати виконують роль посередників і через власні вебресурси залучають нових гравців;
  • програми лояльності та бонуси – підтримують інтерес до реєстрації чи продовження гри;
  • реклама в мас-медіа – дає доступ до аудиторії, яка мало цікавиться гемблінгом.

Усі перераховані інструменти активно використовують як онлайн-казино, так і букмекери, які працюють чи мають представництво в Інтернеті.

Останні тенденції в гемблінг-маркетингу

Технологічний прогрес щороку допомагає розширювати рекламні засоби. Наприклад, варто виділити таку технологію, як віртуальна реальність (VR). Розроблена в першу чергу для комп’ютерних ігор, вона стала доволі цікавим інструментом для гемблінгу. VR дозволяє гравцю відвідати наземне казино не виходячи з дому. Також при використанні шолому VR гравець може спілкуватися з іншими користувачами, що додає технології соціальної складової. Однак у віртуальної реальності є й суттєвий недолік – висока ціна за обладнання, що може стати серйозною перепоною для тих, хто хоче пограти у віртуальний покер чи блекджек.

Читайте також: VR як світовий тренд гемблінгу

Іншим фактором, який може підвищити привабливість онлайн-казино чи букмекера, є штучний інтелект і машинне навчання. Впровадження такого рішення дозволить аналізувати вподобання гравців і надавати ті пропозиції, які їм до смаку, що значно зекономить пошук, наприклад, улюбленого слоту. Також цю технологію можна використовувати для комунікацій із клієнтами.

Маркетинг у гральному бізнесі: особливості та останні тенденції

Деякі казино вже мають автоматизовані чати, де навчений бот може дати відповідь на розповсюдженні запитання. Використання штучного інтелекту дозволяє впровадити нові протоколи безпеки та виявляти обман гравців і шахрайство, а це стає гарним рекламним ходом, оскільки користувачі завжди переживають за безпеку гри, своїх коштів і персональних даних. Подібне нововведення буде корисним і для моніторингу залежних гравців: система аналізуватиме їхню поведінку та виявлятиме ознаки ігрової залежності. Таким чином, власник онлайн-казино чи букмекерської компанії зможе уникнути зайвих репутаційних втрат.

Блокчейн теж уже активно використовуються в індустрії казино. Але варто виокремлювати онлайн-казино з технологією блокчейн і казино з можливістю оплати криптовалютою. Перші працюють з криптоплатформою на відкритій децентралізованій системі. Це забезпечує повну анонімність і оперативність всіх транзакцій, які зберігаються в прозорому смарт-договорі. Водночас ні оператор, ні гравець не мають можливості якось маніпулювати даними таких транзакцій. Окрім того, незалежний аудит цих казино буде максимально прозорим, оскільки помітно, що комбінації слотів генеруються безпосередньо смарт-контрактами казино.

Читайте також:Перспективи блокчейну в гемблінгу

Мобільні додатки – тренд, яким здебільшого користуються букмекери. Чимало онлайн-казино пропонують гру на смартфоні, однак відбувається це на базі браузера, а не окремого додатку. Але 2020 рік внаслідок пандемії коронавірусу має прискорити вдосконалення цієї технології, оскільки клієнтам цікаво грати зі свого мобільного пристрою, без необхідності відвідувати наземний заклад чи заходити до казино-через комп’ютер. Фахівці з маркетингу вважають, що поширення мобільних додатків породить створення спільноти гравців саме на смартфонах.

Маркетинг у гральному бізнесі: особливості та останні тенденції

Ще одна інновація, яка набирає популярність у гемблінгу, – це казино на базі месенджера Telegram. Розробники можуть використовувати API та вихідний код Telegram для безкоштовного створення програм, які нагадують сам месенджер. Певні казино навіть запровадили гральних ботів для аудиторії Telegram. А причина такої популярності одна – в месенджері всі дії користувачів від початку до кінця зашифровані, щоб унеможливити їх передачу стороннім особам. Саме тому Telegram став майданчиком для гравців, трейдерів та експертів з блокчейну. Велика спільнота, зручність створення додатків та простота аутентифікації – ось що робить такі казино зручними для користувачів. Окрім того, ці додатки можуть бути гібридними платформами, де користувачу пропонують одночасно грати, читати новини та відправляти повідомлення.

Також деякі компанії почали звертати більше уваги на навички гравців та вводити ігри, де домінує фактор майстерності, а не випадковості. Це підкріплено думкою, що майбутні покоління гемблерів будуть набагато більше адаптовані до технологій і більш звичні до нового зануреного ігрового процесу. І саме такі гібридні професійні ігри можуть у майбутньому залучати до гемблінгу нових користувачів.

Читайте також: Майбутнє лотерейних операторів в смартфоні

Ризики та проблеми маркетингу в азартних іграх

Проблема полягає в тому, що маркетинг азартних ігор багато в чому обмежений територією – фізично кордонами та законодавчими особливостями країн. І якщо в одній юрисдикції букмекер може транслювати свою рекламу під час спортивних подій, то в іншій державі це може коштувати ліцензії. Кожна країна, де легалізований гральний бізнес, має свої особливості та вимоги до операторів, зокрема і стосовно маркетингу. Наприклад, у США законодавство та вимоги до роботи гемблінг-операторів відрізняються залежно від штату.

З кожним роком кількість юрисдикцій, де гральний бізнес законний, зростає, що збільшує навантаження на маркетингові відділи операторів і спонукає їх шукати нові шляхи для боротьби із конкурентами. З іншого боку, порушення законодавства в частині просування азартних ігор загрожує санкціями з боку держрегулятора.

Маркетинг у гральному бізнесі: особливості та останні тенденції

Пандемія спричинила багато змін для роботи гемблінгу – як наземного, так і в онлайні. І якщо наземні гральні заклади просто зачинилися, то онлайн-казино почали отримувати більші прибутки. Через це вони привернули увагу регуляторів різних країн, зокрема до своєї реклами, та отримали суттєві обмеження. Наприклад, уряд Литви підійшов до цього питання доволі радикально – заборонив роботу ліцензійних онлайн-операторів під час карантину.

Відповідно, варто очікувати, що навіть після завершення пандемії за маркетингом онлайн-казино і букмекерів буде встановлений більш пильний нагляд. Європейська асоціація з ігор і ставок (EGBA) уже опублікувала кодекс з відповідальної реклами азартних ігор, який діятиме у Євросоюзі. Але представники операторів навіть до пандемії скаржилися, що значний державний контроль і зростаюча кількість ліцензій не дають швидко вводити будь-які інновації.

Читайте також:Держрегулювання азартного бізнесу – батіг чи пряник?

Читайте також: Кризові зміни маркетингу в гральному бізнесі

Коментарі:
Зараз читають
вгору