Ігрові автомати в Україні будуть, але за скільки – норми законопроєкту № 2285-д

Автор: Анна Нагребельна
21 Січня 2020, 16:57

Ігрові автомати в Україні будуть, але за скільки – норми законопроєкту № 2285-д

В Україні наявність ігрових автоматів на вулицях і без належного контролю з боку держави експерти та чиновники називають глобальною проблемою. Чи дасть змогу побороти її проєкт закону, що вже пройшов перше читання? У цьому оглядовому матеріалі є факти, які допоможуть кожному зробити свої висновки.

Яку суму заплатять оператори слотів?

Оператори, які планують працювати на території України в сегменті ігрових автоматів, з огляду на положення проєкту закону № 2285-д повинні готуватися отримувати дві ліцензії:

  • на проведення азартних ігор у залах ігрових автоматів;
  • на ігровий автомат.

Уповноважений орган видаватиме їх терміном на п’ять років на платній основі. Зокрема, першу можна буде отримати за еквівалент у 750 мінімальних зарплат (її розмір з 1 січня 2020 року встановлений на рівні 4723 грн), тобто 3 542 250 грн ($141 690). А от за кожну слот-машину оператору потрібно буде заплатити еквівалент шести мінімальних зарплат, тобто 28 338 грн ($1133).

Наскільки така діяльність вигідна, можна порівняти, якщо поглянути на суми, передбачені для інших операторів грального ринку в Україні, наприклад, для букмекерів.

Читайте також:Експерти критикують проєкт закону про гральний бізнес

Аукціон і обмеження для ігрових автоматів

Зайняти нішу, про яку йдеться в цьому матеріалі, в Україні зможуть далеко не всі охочі, оскільки законопроєкт передбачає обмеження за місцем розташування ігрових автоматів, а також за їх кількістю.

Встановлювати слот-машини можна (звісно, за наявності зазначених вище ліцензій) тільки в спеціальних залах і гральних зонах. Власне, йдеться про три-/п’ятизіркові готелі, де облаштовано від 50 номерів для української столиці та від 25 – для решти населених пунктів.

Аукціон і обмеження для ігрових автоматів

Також проєкт закону передбачає розміщення залів для ігрових автоматів у нежитлових приміщеннях і їх частинах, але за однією адресою та загальною площею від 300 кв. м і саме на території зазначених вище готелів для Києва, а для інших населених пунктів – від 150 кв. м.

Відповідно, заборонено облаштовувати слот-зали у низці державних, культурних і громадських місць, а також ближче ніж за 500 м до закладів освіти, спеціалізованих дитячих розважальних центрів, у житлових приміщеннях, кіосках, навісах і пересувних МАФах.

Ліцензію на діяльність на території України оператори зможуть отримати виключно за умови участі в електронному аукціоні, який проводитиме уповноважений орган. Порядок має затвердити Кабмін. За словами Олени Хотенко, регуляторний орган мають створити в тримісячний термін після ухвалення в другому читанні проєкту закону. Відповідно, до цього часу ігрові автомати не працюватимуть взагалі. Проте експерт говорить про певні ризики і відновлення роботи тіньового бізнесу.

Загалом законопроєкт передбачає, що на 1 тис. населення буде встановлений один наземний слот, значить, на всій території країни їх кількість не перевищить 40 тис. Власне, за рік регулятор зможе переглянути цю законодавчу норму та збільшити кількість ігрових автоматів, але це лише можливість, а не обов’язок.

Читайте також: Чиновники кажуть про переваги легалізації гемблінгу

Тепер повернемося до самого аукціону та ліцензій. Їхню кількість запропоновано розраховувати в такий спосіб: для однієї конкретної області – 60%, обласного центру – 40%, для Київської, Одеської та Харківської областей – 40%, а для Києва, Одеси та Харкова – 60%.

Наявність однієї ліцензії гарантує оператору право встановити 25 слот-машин. Однак одна особа зможе претендувати не більш ніж на 35% від загальної кількості ліцензій на організацію та проведення азартних ігор на ігрових автоматах на території однієї області й України загалом.

Важливим доповненням є положення про те, що в такому електронному аукціоні не зможуть взяти участь компанії, зареєстровані в офшорній зоні, зонах та країнах із переліку FATF.

Аукціон і обмеження для ігрових автоматів

Переможець аукціону повинен виконати ще низку умов. Зокрема, довести наявність діючої банківської гарантії в еквівалентні від 200 мінімальних зарплат або цільового банківського депозиту в державному банку України чи банку з переліку, затвердженого уповноваженим органом на таку ж суму.

У своїй діяльності оператор буде зобов’язаний застосовувати принципи відповідальної гри та надавати гравцям можливість скористатися правом внести себе до переліку самовиключених осіб.

Читайте також: Гральні компанії оцінюють свої шанси на діяльність в Україні

Вимоги до приміщення та грального обладнання

Особливою вимогою до залів ігрових автоматів є обладнання системою охоронної сигналізації та відеоспостереженням і забезпечення зберігання відеозаписів.

Також оператор не може сприяти гравцеві у виграші та втручатися в процес гри. Це буде проконтрольовано за допомогою перевірки ігрового обладнання. Законопроєкт № 2285-д встановлює низку вимог до слотів. Зупинимося на найважливіших:

  • заборона вносити зміни без згоди на те розробника, особливо, якщо це не передбачає технічна та програмна документація;
  • не можна використовувати ігровий автомат, де загальний відсоток виграшу (теоретичне повернення гравцю) менше 90% та/або відсоток виграшу встановлюють механічним способом;
  • заборонено використання ігрових автоматів, які були випущені до 2019-го.
  • гральне обладнання повинно виключати можливість несанкціонованого втручання в його діяльність або створення умов для заздалегідь визначеного результату азартної гри;
  • гральне обладнання та ігрові автомати грального закладу мають бути під’єднані до системи онлайн-моніторингу.

Про лудоманію й ідентифікацію гравця

Про лудоманію й ідентифікацію гравця

Оскільки саме ігрові автомати вважають найбільш небезпечними для вразливої частини населення, варто окремо зупинитися на залежності від гемблінгу та ідентифікації гравців. У законопроєкті № 2285-д окрема стаття (17-та) присвячена лудоманії. У її пунктах ідеться про те, що оператор повинен надавати повну й вичерпну інформацію як про саму азартну гру, так і про обмеження віку гемблерів, вірогідність виникнення залежності від неї, принципи відповідальної гри та реєстр самообмежених гравців.

Крім того, оператор має дотримуватися букви закону в частині ідентифікації та верифікації гравців, причому не тільки в наземних закладах, а й в онлайні.

Вимоги до організаторів азартних ігор та гравців у законопроєкті передбачені однакові для всіх сегментів, зокрема слотів. Детальна інформація про це є в нашому матеріалі про казино.

Читайте також: Про ситуацію з покером в Україні

Читайте також: Чому депутати приділяють окрему увагу оподаткуванню грального бізнесу

Коментарі:
Зараз читають
вгору