Fallout – війна, що ніколи не змінюється

13 Липня 2020, 09:56

Fallout – війна, що ніколи не змінюється

Нещодавно стало відомо, що Amazon почала створювати екранізацію культової гри Fallout. На честь цього інформаційний ресурс Login Casino підготував низку публікацій про найвідомішу серію ігор у жанрі постапокаліпсису – історію, особливості й огляд частин серії.

Історія всесвіту Fallout

Для повнішого розуміння того, що буде описано нижче, спочатку зробимо короткий екскурс в ігровий світ. Події кожної серії розгортаються на території США після Третьої світової війни, яка відбулася в 2077 році. І тут варто додати, що гра виконана в стилі ретрофутуризму – історія світу Fallout почала відрізнятися від реальної після Другої світової війни. Енергію атому було опановано значно швидше, що дало змогу технічному процесу суттєво просунутися вперед – створено енергетичну зброю (лазерну та плазмову), силову броню, автомобілі, побутову техніку та багато інших речей, які працювали від мікроядерних батарей. Однак розробники гри спеціально зробили дизайн світу майбутнього таким, яким його уявляли в 50-х і 60-х роках минулого століття, тому машини виглядають великими і громіздкими, зброя – занадто фантастичною, а комп’ютери досі працюють на лампових технологіях. Замість витончених ноутбуків термінали в грі – це величезна металева скриня з монохромними моніторами. А вогнепальна зброя здебільшого представлена зразками середини минулого століття.

За ігровим сюжетом, США налагодили партнерські стосунки з СРСР (який не розпався 1991 року), а Холодну війну вели з комуністичним Китаєм. І, незважаючи на повальне використання атомної енергії, у 2052-му корисні ресурси планети майже вичерпано. Відповідно, за їхні залишки почали вести війни. Найбільшим військовим конфліктом того часу стало вторгнення Китаю до Аляски – місця, де ще залишалася нафта. І з цього часу починається активна бойова фаза обох країн, під час якої США створили дві речі, що стали символами гри: силову броню, яка є важкоброньованим екзоскелетом, що значно підсилює пілота, та ВРЕ (вірус рукотворної еволюції), який у майбутньому зіграє важливу роль. До 2077 року війська США відбили Аляску та вторглися до Китаю, але трапилася неочікувана подія – масові удари ядерною зброєю. Невідомо, яка країна це почала, але в грі є натяки, що це Китай, оскільки армія США була вже на підступах до Пекіна.

Fallout – війна, що ніколи не змінюється

Протягом кількох годин людство практично повністю спустошило свої ядерні арсенали, а світ перетворився на випалену пустку. В США невелика частина людей змогла врятуватися в Сховищах – величезних підземних бункерах, створених компанією «Ваулт-Тек». Щоправда, згодом виявилося, що Сховища насправді були майданчиками для різноманітних експериментів – тестування ВРЕ, галюциногенних речовин; в одному з бункерів двері до арсеналу були відкриті, в іншому – не зачинилися самі двері, через що жителі отримали фатальну дозу опромінення та мутації. Але жителі США змогли вижити і поступово почали заселяти території, які назвали Пустками.

Читайте також: Секрети популярності GTA 5

Розробники вирішили не повторювати банальний штамп із мутаціями через радіацію. Вищезгаданий вірус ВРЕ створювали, щоб зробити з людини суперсолдата, але тут не досягли досконалості. Під час бомбардування значні запаси цієї біологічної зброї потрапили в атмосферу, через що багато тварин стали мутантами, а земля з водою – безнадійно забруднені. Але найгірше вірус вплинув на людей, багато з яких перетворилися на супермутантів – великих і сильних істот із обмеженим інтелектом і агресивним характером.

Також варто згадати про фракції пост’ядерного світу, які неодноразово фігурували в іграх серії. Анклав – залишки верхівки уряду, які сховали від бомб і почали впроваджувати ідею з очищення післявоєнної Америки. Планували знищити всіх мутантів (зокрема, жителів Пустки, оскільки вони все одно були опромінені радіацією) і заселити країну вихідцями зі Сховищ і Анклаву, оскільки ті мали чисті гени.

Братство Сталі – колишні військові США, які вижили після бомбардувань і поставили за мету зберегти та відновити всі довоєнні технології. Структурою нагадують орден монахів, і лазерна гвинтівка для них цінніша, ніж життя дикуна з Пустки. Однак від гри до гри їхня ідеологія дещо змінювалася. В Fallout 3 протистояння Братства Сталі й Анклаву відігравало важливу сюжетну роль.

Fallout – війна, що ніколи не змінюється

НКР – Нова Каліфорнійська Республіка, державне утворення, яке виникло з невеличкого міста, а за останньою ігровою інформацією, займає більшу частину Західного узбережжя США. За структурою копіює колишні США – демократія, вибори, безпека в містах, власна армія та долари як валюта.

Легіон Цезаря – по суті, величезне державне утворення, створене ученим Едвардом Селлоу, або Цезарем, який побудував своє правління за зразком Римської імперії, – бійці Легіону навіть копіюють спорядження римських легіонів. Тип устрою – рабовласницький, але під контролем Легіону також спокійно живуть міста з цивільним населенням. Створено його з колишніх дикунських племен, які заприсягнулися на вірність Цезарю й є основним ядром великої й організованої армії. Протистояння НКР і Легіону – важлива сюжетна гілка в Fallout: New Vegas.

Читайте також:Як почувається індустрія розробки ігор під час пандемії

Особливості геймплею

Окрім детально проробленого всесвіту з мільйоном деталей і дрібниць, ігри серії Fallout також відрізнялись ігровими механіками. В Fallout і Fallout 2 гра була виконана в ізометрії – гравець спостерігав за процесом зверху і під кутом. А систему бою реалізували в покроковому варіанті – за системою настільних ігор. Під час бою гравець і суперник по черзі атакували один одного, і результат багато в чому залежав від рівня гравця, навичок і вмінь його персонажа. Також перші частини серії були RPG, тому для відіграшу певної ролі надано широкий інструментарій. Зокрема, система S.P.E.C.I.A.L – показники сили, витривалості, інтелекту, удачі, харизми та сприйняття. На старті видається певна кількість таких очок, які і формують персонажа – він може бути сильним, але тупим, спостережливим, але йому буде не щастити, харизматичним, але неуважним тощо.

Далі гравцю пропонують розподілити очки навичок – медицина, красномовство, торгівля, вогнепальна зброя, вибухівка, наука та безліч інших. Окрім того, протягом просування по грі можна вибирати перки – додаткові здібності, які покращують характеристики. В результаті такий пул розвитку персонажа дає просто незліченні варіації проходження.

Fallout – війна, що ніколи не змінюється

Гру можна закінчити без жодного пострілу чи навпаки – розгромити все на своєму шляху. Хочеться погратися в шпигуна – будь ласка: персонажа можна перетворити в тихого воїна, який пробереться в різні місця безшумно. Не подобається стріляти? Розвинена харизма та красномовство завжди нададуть альтернативні варіанти проходження. Завдання можна виконувати насильницьким чи дипломатичним шляхом – неігрових персонажів можна залякати, переконати, вбити, обманути, ошукати, допомогти їм послугою тощо. Тому більшість фанатів старих ігор недолюблюють нові частини, оскільки в плані геймплею вони не такі різноманітні.

Читайте також: Топ кращих ігор про мафію

Починаючи з Fallout 3 гра стала на рейки виду від першої чи третьої особи. Але разом із цим постраждала і рольова складова. Замість покрокового бою – система уповільнення часу VATS, діалоги стали меншими, завдання – більш примітивними. А ось стріляти тепер потрібно багато незалежно від стилю проходження. Навички та показники S.P.E.C.I.A.L досі відіграють роль, проте вже не таку глобальну та першорядну, як у перших двох частинах.

Нові частини ставали більш схожими на шутери, де все можна вирішити за допомогою гвинтівки та гранат, а не на витончену рольову гру з кількома варіантами вирішення проблеми. Але через застарілий фізичний рушій бойова система вийшла доволі невдалою, одноманітною та набридливою. Ці тенденції намагалися виправити в Fallout New Vegas, та через недостатнє фінансування і короткі терміни вдалося лише частково. Хоч гравці й зазначають, що духом вона набагато «ближча до старих “Фоллаутів”».

У Fallout 4 відбулося ще більше спрощення всіх ігрових механік – систему навичок прибрали, увівши прямолінійний розвиток тих чи інших здібностей. Рольової системи в грі практично немає, а виконання завдань набуло прямолінійності без необхідності вибору дій з боку гравця. Стрілянина стала основним елементом гри, і з кінцями перетворило Fallout на постапокаліптичний шутер.

Fallout – війна, що ніколи не змінюється

Варто відзначити, що Fallout і Fallout 2 розробила студія Black Isle (видавець – Interplay), яка згодом збанкрутіла та продала право на гру Bethesda Softworks, а вже вона перевела її в 3D-формат. З того часу можна чути дискусії: з одного боку, Fallout була забутою серією ігор кінця минулого століття, але з іншого – Bethesda повернула франшизу до життя та привабила до неї більш широке коло гравців. Водночас лунають резонні постулати про те, що з новим власником серія деградувала та знизилася в якості, оскільки замість глибокої варіативної гри Fallout стала рельсовим шутером із поганим сюжетом.

Читайте також:Doom Eternal – головний шутер року

Читайте також: Що презентували на Guerrilla Collective

Коментарі:
Зараз читають
вгору