Fallout – огляд серії ігор у жанрі постапокаліпсису (частина друга)

17 Липня 2020, 17:20

Fallout – огляд серії ігор у жанрі постапокаліпсису (частина друга)

У першій частині публікації, присвяченій Fallout, ми розповіли про історію всесвіту та особливості геймплейних механік, які забезпечили популярність відеогрі. У цьому ж матеріалі від Login Casino представлена коротка характеристика всіх ігор серії.

Fallout

Fallout

Перша частина серії вийшла 1997 року від компанії Interplay. А саму розробку почали в 1994-му за ініціативи Тіма Кейна, який став провідним програмістом і дизайнером гри. Сюжет розгортається через 84 роки після Великої Війни навколо жителя Сховища 13, яке розташовано на Західному узбережжі США. За планом воно мало відкритися лише через 200 років, але поломка водяного чипа – пристрою, відповідального за очищення та підтримання циклу води в Сховищах, – змусила Наглядача відрядити в пустку головного героя, якого всі називають Вихідцем. І на виконання цього завдання надано 200 ігрових днів, оскільки аварійні запаси води в сховищі обмежені. В пошуках чипа гравець може відвідати безліч різноманітних локацій і познайомитися з персонажами. Сюжет нелінійний і має кілька варіантів кінцівок, в одній із яких Виходець може приєднатися до армії супермутантів, котрі вирощують собі поповнення на руїнах колишньої військової бази, де проводилися експерименти з ВРЕ. Проте канонічною вважають кінцівку, в якій головний герой знаходить обладнання та повертається до Сховища, але Наглядач виганяє його назад в Пустку, мотивуючи це тим, що через повернення головного героя жителі Сховища 13 почнуть нехтувати безпекою та захочуть вийти на поверхню.

Виходець повертається до пустки, однак до нього приєднуються жителі Сховища, яким набридла ізоляційна політика, і разом вони засновують селище Арройо.

Додамо, що версії Fallout PS4 не існує.

Читайте також: Що показали на презентації PlayStation5?

Fallout 2

Fallout 2

Сюжет розповідає про події через 80 років від першої частини (про 2241 рік за ігровим календарем). Цього разу гравцю пропонують зіграти за онука/онучку Вихідця. Умовне ім’я головного героя тепер Обраний, це своєрідна характерна риса серії: оскільки гравець самостійно обирає стать і зовнішність протагоніста, то й певного імені у нього немає, а лише прізвисько.

За історією гри, герой першої частини довго та щасливо прожив в Арройо разом із сім’єю. На прохання друзів він навіть написав мемуари про свої мандри Пусткою, але на наступний ранок покинув селище. Через постійні засухи, неврожаї та падіння народжуваності худоби селище почало занепадати. Старійшина селища (дочка героя першої частина) дізналася про пристрій ГЕКК (генератор едемських кущів компактний) – ще один вінець довоєнних технологій, який дозволяв відновлювати життя на розбомблених територіях. І на його пошуки вона відправляє свого сина/дочку.

Протягом гри Обраний повторює шлях свого предка, тобто шукає технологію, що може врятувати його домівку. Якщо в першій частині головною загрозою для регіону виступали супермутанти, то в Fallout 2 PC нею став Анклав. Поки Обраний мандрував Пусткою, солдати фракції атакували Арройо, забрали всіх його жителів для експериментів із ВРЕ, а саме селище перетворилося на згарище. Тому, знайшовши ГЕКК і повернувшись додому, протагоніст мусить ще рятувати своїх односельчан. Знайшовши базу Анклава – колишню морську установку, – він відправляється до неї на танкері. З боєм пройшовши до камер, звільняє своїх людей, підриває вежу та повертається додому. За допомогою ГЕКК люди змогли повернути плодючість землям і відбудувати своє селище, яке назвали Нью-Арройо.

Читайте також: Прибутковість індустрії розробки ігор під час пандемії

Період затишшя від розробників

На жаль, як це часто трапляється з культовими речами, обидва рази Fallout стала комерційною невдачею – другу частину зробили завдяки наполегливим проханням фанатів. З 1998 року видавець Interplay зазнавала збитків. Студія-розробник Black Isle з 1999 року працювала над продовженням Fallout 3 під назвою Van Buren, однак розробку було скасовано в 2003-му. Цього ж року Interplay закрила студію, а її працівники перейшли до інших компаній.

У 2004-му зачинено офіційне представництво Interplay в Каліфорнії, грошей не було навіть на зарплатню працівникам. Намагаючись розплатитися з боргами, компанія почала розпродавати права на інтелектуальну власність. Права на продовження Fallout 3 за $1,75 млн придбала Bethesda Softworks, яка на той час була відома серією The Elder Scrolls. А в квітні 2007 року стало відомо, що Bethesda викупила права на всю серію Fallout за $5,75 млн.

Читайте також:Кіберспорт як бізнес

Fallout 3

Fallout 3

Очікуване продовження вийшло в 2008 році. Як уже згадано вище, гра отримала концепцію шутера від першої особи з RPG-елементами.

Сюжет розгортається в 2277 році на території округу Вашингтон. Як і раніше, головний герой є вихідцем зі Сховища 101 на прізвисько Самотній Мандрівник. Територія округу особливо сильно постраждала від бомбардування – від Білого Дому залишився один кратер, а земля і вода безнадійно забруднені радіацією. Гравцю на початку демонструють фрагменти дитинства головного героя, щоб краще познайомити зі Сховищем і персонажами.

І ось одного ранку протагоніст прокидається та дізнається, що його батько (Джеймс) втік на поверхню, а це суворо забороняли, оскільки експеримент Сховища – вивчення поведінки людей за умов довгої і тотальної ізоляції, тому воно ніколи не мало бути відчинене. З огляду на ситуацію головний герой не роздумуючи виривається з бункера і відправляється на пошуки батька. Протягом сюжету гравець дізнається, що батько Самотнього Мандрівника займався створенням гігантської очисної станції – проєкт «Чистота», який мав забезпечити всіх жителів Столичної Пустки чистою водою з річки Потомак. Але перша спроба, в якій вченим допомагало Братство Сталі, виявилася невдалою й ентузіасти розійшлися по Пустці. В цій грі Братство Сталі намагалося допомогти жителям регіону, але зустрівши байдужість і ворожість, згорнули операції, залишивши кілька патрулів біля важливих об’єктів.

Знайшовши батька, головний герой допомагає йому відновити проєкт, та раптово очисну станцію захоплює Анклав, який довгий час вважали звичайним міфом. Щоб дати змогу втекти своєму сину і вченим, Джеймс жертвує собою, і група встигає дійти до Пентагону, який став основною базою Братства Сталі та має назву Цитадель.

Далі головний герой здобуває обладнання, яке дасть змогу запустити проєкт «Чистота», але його викрадає Анклав. Втікши з полону, герой дізнається, що Братство Сталі планує штурм очищувальної станції, та приєднується до нього.

Фінал Fallout 3 розгортається під час епічної битви між Братством Сталі (яке застосувало Ліберті-Прайма – великого бойового робота) й Анклавом.

Із самого початку головний герой гинув під час активації Очищувача, але з доповненням Broken Steel Самотній Мандрівник впадає в кому на два тижні, після чого одужує та пристає до Братства Сталі, яке розгорнуло повноцінну війну з Анклавом. Варто уточнити, що гра практично не має варіативності кінцівок – гравець або запускає Очищувач, або отруює воду ВРЕ на прохання президента Анклава. Остання кінцівка, яка, по суті, означає смерть всій Пустці, насправді мало змінює ігровий світ при встановленому доповнені Broken Steel.

Читайте також: Журналісти в комп’ютерних іграх

Fallout New Vegas

Fallout New Vegas

Цього разу розробку віддали Obsidian Entertainment – в компанії працювало багато вихідців з Black Isle, чим умовно можна пояснити любов гравців до гри. До продажу продукт надійшов у 2010 році.

Сюжет знову повертає гравця на Західне узбережжя США – ігрова територія охоплює частину штату Невада 2281 року. Цього разу головним героєм виступає Кур’єр – працівник служби «Мохавський експрес», якого найняли для доставки таємничої платинової фішки. Але його перехоплює невідомий чоловік у клітчатому костюмі, відбирає посилку та двічі стріляє в голову. Однак Кур’єр виживає, хоч і забуває практично все своє минуле (цікавий хід для початку історії персонажа з нуля), і починає шукати свого кривдника. На території пустелі Мохаве паралельно розгортається війна між військами НКР і армією Легіону Цезаря. Предметом суперечки є як територія, так і Дамба Гувера – працююча ГЕС, яка вціліла під час бомбардувань. Таким чином, головний герой виявляється втягнутим у політичні інтриги та війну між НКР, Легіоном і містером Хаусом – таємничим володарем Стрипу, району Нью-Вегаса, який зберігся після війни і чиї казино тепер слугують принадою для жителів сусідніх територій.

У сюжетних доповненнях, окрім нових локацій та історій, розробники ввели сюжетну арку Улліса – ще одного кур’єра, який відмовився нести посилку. Він збирається помститися Кур’єру за вчинок, якого той не пам’ятає.

Геймплейно гра вийшла кращою за попередницю. Було дороблено систему діалогів, навички знову вносять варіативність у проходження, а кінцівки мають безліч варіантів, водночас фінальні титри демонструють долю як фракцій, так і окремих персонажів, на чиє існування так чи інакше вплинули вчинки Кур’єра.

Проте через короткі терміни, які дала Bethesda, до гри не увійшло багато контенту, а на релізі продукт був доволі сирий і з недоліками – починаючи від зависань і неякісних анімацій, закінчуючи неможливістю пройти завдання.

Читайте також: Як з’явився Лас-Вегас

Fallout 4

Fallout 4

Наступна частина змусила доволі довго на себе чекати. В Мережі постійно з’являлися чутки про анонс і реліз, але вони не підтверджувались. Та на Е3 2014 Bethesda продемонструвала трейлер нової частини саги. Доступним для гравців Fallout 4 став у жовтні 2015 року.

Цього разу сюжет нагадує обернену історію Fallout 3 – тепер батько шукає свого сина. Гра починається з кадрів довоєнного життя сім’ї в Бостоні, яка раптово змушена направитися до Сховища через початок атомної війни. Там у ході експерименту подружжя разом із дитиною заморожують у кріокамері, а через деякий час чоловік/дружина (залежить від вибору гравця) стає свідком того, як невідомий викрадає сина та вбиває його/її половинку.

Через кілька років кріокамера виходить із ладу і головний герой повертається на поверхню, де починає пошуки своєї дитини. Протягом гри стає відомо, що на території штату діє Інститут – організація з найпотужнішим науковим потенціалом у США, яка навіть може створювати штучних людей – синтів. А ще через деякий час до округу прибуває капітул Братства Сталі з Fallout 3, які відкинули стару ідею про захист жителів Пустки і повернулися до завдання зі збереження та вивчення технологій. Також велику роль відіграє Підземка – група людей, котрі допомагають синтам втекти з рабства Інституту. І гравець може приєднатися до однієї з фракцій, щоб схилити шальки терезів у наростаючій війні між ними.

Як ми вже говорили раніше, RPG-складник у цій частині знову був максимально спрощений, а навички практично видалено з гри. З позитивних моментів – графічний рушій Fallout 4 PS4 оновили, а бойові механіки переробили відповідно до сучасних вимог. Після New Vegas наявність трьох кінцівок виглядає бідно, при цьому дві з них практично повністю повторюють одна одну.

Читайте також:Анонсовано чемпіонат з VALORANT

Fallout 76

Fallout 76

Неочікувано для всіх у травні 2018 року розробники анонсували нову гру серії, але без деталей. Лише пізніше стало відомо, що йде робота над першою грою в серії з багатокористувацьким режимом, і це одразу викликало шквал критики, адже Fallout завжди були саме сюжетними іграми для проходження одним гравцем.

Події в Fallout 76 відбуваються на території Західної Вірджинії 2102 року. Головний герой проспав відкриття Сховища, тому, вийшовши на поверхню, гравець має сам шукати інших вцілілих за допомогою записок та аудіощоденників. Протягом простого сюжету головний герой має вирішити кілька проблем розбомбленої Америки, після чого ігрова територія стає повністю доступна для дослідження. Гру зроблено на ігровому рушії Fallout 4 з повним копіюванням ігрових механік.

Реліз цього продукту постійно супроводжували скандали. На самому старті гра була дуже технічно недосконалою. Гравець, наприклад, міг втратити всі свої збереження і мусив починати все заново. Ігровий світ виявився порожнім і без неігрових персонажів – лише вороги й інші гравці на сервері. Гра швидко отримала негативні оцінки, а її продажі значно впали – деякі магазини могли дати кілька безкоштовних копій під час купівлі, скажімо, нового геймпаду.

Окрім того, розробник обманув людей, які купили колекційне видання: замість обіцяної полотняної сумки, до нього поклали її дешевий нейлоновий варіант, про що не попередили. І лише після хвилі обурення Bethesda вибачилася та розіслала обіцяні сувеніри належної якості. Окрім того, розробник мав скандал зі злиттям персональних даних гравців, які через неналежний захист були доступні всім охочим. І це лише найгучніші приклади. Протягом першого року в Мережі постійно виникали нові негативні події, так чи інакше пов’язані з Bethesda чи Fallout 76.

Станом на липень 2020 року до гри почали вносити оновлення, виправляти баги та робити глобальні івенти з масою контенту. Гравці стали змінювати своє ставлення в позитивний бік, але репутація гри сильно постраждала через вкрай невдалий реліз і події, які його супроводжували.

Читайте також: Особливості маркетингу в кіберспорті і геймінгу

Читайте також: Чому криза продемонструвала перспективність кіберфутболу

Коментарі:
Зараз читають
вгору