Актуальні виклики для сфери азартних ігор

Автор: Корольчук Олександр
29 Грудня 2021, 14:20

Актуальні виклики для сфери азартних ігор

Світ постійно змінюється, що породжує зміни й у веденні бізнесу, включно з гральним. У цьому матеріалі ми спробували розібрати проблеми, які з’явилися в онлайн-гемблінгу за останні два роки, та те, чого можна очікувати у 2022 році.

Сучасні виклики для грального бізнесу можна поділити на кілька категорій.

Законодавчі зміни

Першою з них є постійні законодавчі зміни, які до того ж різняться від країни до країни. Із зростанням популярності онлайн-гемблінгу регулятори та уряди багатьох країн почали змінювати правила та умови роботи в контексті безпеки гравців, відповідальної гри та фінансів.

Через це гральні компанії мають звертати увагу на нові правила та дотримуватися їх. У деяких випадках бізнес має керуватися не лише законом про гральний бізнес, а й законом про спорт, рекламу, фінансовий моніторинг. І, звісно, збільшення обов’язків операторів несе і збільшення фінансових витрат. Наприклад, дотримання вимог KYC («Знай свого клієнта») потребує додаткових ресурсів на відділ фінансової безпеки, перевірку документів клієнтів і запит додаткової інформації.

Нове покоління гравців

Як показує практика, у операторів стає дедалі більше гравців покоління Z. Проте водночас вони мають геть інше ставлення до азартних ігор, ніж старша аудиторія. Як розповів колишній CPO Parimatch Tech Сергій Бережний, молода аудиторія мобільна та соціальна. Через це платформу оператора почали соціалізувати та гейміфікувати, паралельно із укладанням партнерств зі сферою розваг.

На відміну від старшого покоління, яке грало заради виграшів, для покоління Z важливий досвід, емоції та почуття, тому вони не плекають бажання зірвати великий куш. Через це трапилися деякі зміни в трендах ставок на спорт – популярності набули не лінії «виграш/нічия/програш», а лінії зі швидшими подіями, як-от «хто заб’є гол у перші хвилини матчу» тощо.

Крім того, молодші гравці уникають лінійного досвіду і прагнуть більшого занурення, надаючи перевагу контенту, який залучає не лише до гри. Також це покоління має більшу фінансову грамотність, тому гемблінг-компанії отримали проблему пошуку правильного балансу між гральним процесом і виплатою виграшу.

Читайте також: Історія казино Монте Карло

Досвід користувача

азартні ігри

Це диявол, який ховається в деталях, адже іноді достатньо однієї технічної чи графічної помилки, щоб клієнт перестав грати.

Оператор завжди має перевіряти, що графіка чи інтерфейс працює ідеально. В онлайн-казино, наприклад, також потрібно дивитися, як відображаються та працюють ігри на різних видах пристроїв. Навряд чи гравець затримається надовго на платформі, якщо слоти у нього прокручуються в 15-20 кадрах на секунду, час відгуку занадто довгий або ж онлайн-казино просто некоректно відображається на екрані його пристрою.

Перенасиченість ринку і висока конкуренція

Через значну популярність грального бізнесу, особливо онлайн-вертикалі, ринок наповнився великою кількістю як операторів, так і пов’язаних із ними компаній: чи то провайдерів, чи то агрегаторів, чи то афіліатів.

Проте передусім підтримувати конкурентоспроможність мають саме оператори, які активно намагаються залучати клієнтів завдяки новим іграм. Це, щоправда, породжує ще одну проблему – придбання трафіку та просування нових продуктів стає все дорожчим і складнішим.

Ще шість років тому існувало кілька студій, які розробляли азартні ігри. Тепер їх понад 250. Звісно, це велика перевага для гравців, оскільки чим більше ігор, тим кращий досвід. Але для оператора це часто виливається у неможливість ефективної монетизації нових продуктів за досить нестабільних витрат на їхнє просування.

Крім цього, ринок азартних ігор останнім часом доволі активно глобалізується і ключові позиції починають займати такі гіганти, як MGM, Entain, Flutter Entertainment, Caesars Entertainment тощо. Це великі міжнародні холдинги з мільярдними бюджетами, які легко можуть викупити групу компаній для виходу на новий ринок. І звісно ж, великі бюджети, найсучасніші платформи, розширений стек, ґрунтовні знання у сфері дають змогу якісно залучати гравців і окупати витрати на придбання трафіку та утримання користувачів.

Ті ж, хто оперує невеликими маркетинговими бюджетами, мають серйозно продумувати свої стратегії щодо приваблення гравців, оскільки відсутність видимості в Інтернеті разом із нестачею конкурентного продукту є серйозною проблемою для середніх і малих операторів.

гральний бізнес

І навіть якщо вдалося недорого залучити нову аудиторію, надалі її потрібно утримувати. Нині оператори активно використовують соціальні мережі, електронну пошту та push-повідомлення за наявності мобільного додатка. Але ефективність цих каналів комунікації залежить від тонкого розуміння персональних потреб тієї чи іншої категорії клієнтів. Тому платформи, які не збираються точніше акумулювати дані про своїх гравців, навряд чи зможуть витримати конкуренцію з тими, хто це робить.

Читайте також: Кращі книги з покеру для початківців

Чого очікувати у 2022 році

За оцінками аналітиків, на індустрію азартних ігор наступного року може чекати низка викликів, які частково пов’язані з описаними нижче критеріями:

  • Потенційне закручування гайок регуляторами – пандемія і зростання популярності онлайн-гемблінгу породили справжній бум серед законотворців щодо обмеження роботи операторів у 2020-2021 роках, тому цілком можливо, що ця тенденція триватиме й надалі.
  • Молодше покоління – певна його частина цікавиться азартними іграми, але більшість все-таки надає перевагу комп’ютерним іграм-сервісам, як-от Fortnite чи PUBG. Для операторів це доволі відчутна загроза, оскільки в довгостроковій перспективі це обіцяє зменшення аудиторії.
  • Криптовалюта – нині цей вид платіжного засобу рухається світом семимильними кроками, проте далеко не всі оператори адаптувалися до використання крипти. А якщо й приймають, то здебільшого це біткоїн або ефір. Хоча поруч із ними йдуть ще кілька криптовалют, які серйозно набрали у вартості та популярності.
  • Зростання ринку – так, це позитивна тенденція, однак вона має й свої мінуси, окрім підвищеної уваги з боку урядів і регуляторних органів. Зокрема, відбувається перенасичення ринку, а конкуренція стає жорсткішою.  
  • Зростання частки мобільних додатків – явище, яке зародилося на початку пандемії і активно триває далі. Гравцям стало зручно робити ставки через додатки, тому все більше операторів починають займатися розробкою власних рішень. Крім того, це помічають й інші компанії. Наприклад, Google цього року дозволила розміщення в Play Market додатків з азартними іграми для низки країн, тому надалі цей тренд буде продовжуватися.

онлайн-гемблінг

Українські особливості

Щодо вітчизняного ринку, то всі його виклики спричинені молодістю та прогалинами в законодавстві. Першою ж проблемою є застарілі ставки оподаткування, про це в один голос говорять всі ліцензіати КРАІЛ. За їхніми словами, бізнес, крім ставки GGR, сплачує ще податок на прибуток, військовий збір та ЄСВ із зарплат працівників. Крім того, через це на ринок досі не заходять іноземні оператори, оскільки для створення бізнес-плану їм необхідні чіткі умови, щоб прорахувати вартість виходу на ринок.

Оподаткування стосується і залучення гравців, які 11 років грали у міжнародних операторів і нелегалів. Поточне законодавство передбачає, що з кожного виграшу стягується 19,5% податку – 18% ПДФО та 1,5% військового збору. Водночас стягується не лише з позитивної різниці, а й з суми, яку гравець отримав у гральному закладі. Цей недолік необхідно усунути, інакше локальний клієнт продовжить грати там, де він отримає на руки виграш без жодних втрат.

Не до кінця вирішеним залишається питання сертифікації грального обладнання. Так, КРАІЛ вже давно затвердила список суб’єктів сертифікації. Але бізнесу все одно потрібно звертатися до них, щоб отримати документи на обладнання виробників, які мають сертифікати від провідних лабораторій Європи. По суті, одна й та сама дія робиться двічі.  

Нелегальні заклади та онлайн-казино теж становлять загрозу законному ринку. Нещодавно Борис Баум закликав гучніше говорити про бездіяльність правоохоронців. Замість того щоб відпрацьовувати адреси нелегалів, вони почали навідуватися з перевірками до ліцензованих залів і казино. А найбільш хрестоматійним прикладом є обшуки вже розформованої ДФС в офісі ТОВ «Сео Кор», яку звинуватили в організації незаконних онлайн-казино. І все б нічого, але ця компанія кілька тижнів перед цим отримала ліцензію КРАІЛ на B2B-діяльність і сплатила 1,8 млн грн до бюджету. Компанія заявила, що обшук мав корупційний мотив, а партнер ліцензіата – британська компанія GamingTec, під чиїм брендом працювало ТОВ «Сео Кор», – повідомив, що тепер міркує над виходом з українського ринку.

онлайн-казино

Щодо боротьби з нелегальними онлайн-казино, то ситуація ще більш плачевна, оскільки щойно вдається заблокувати одну адресу, як з’являється нове дзеркало. А для його блокування правоохоронцям знову потрібно збирати матеріали та отримувати рішення суду.

Отже, попередні два роки стали ключовим етапом у розвитку гральної індустрії. Безумовно, відбулося значне зростання онлайнових азартних ігор у всьому світі, але це потягнуло за собою низку наслідків, як позитивних, так і негативних. Тому викликів у бізнесу зараз чимало, і йому слід доволі оперативно продумати шляхи їхнього вирішення.

Якщо ж від глобального повернутися до локального, то в Україні вирішення проблем потребує подальшої активної роботи регулятора, правоохоронців і законодавців. Саме від них залежить закриття викликів стосовно нелегалів, податків і запровадження якісніших умов існування ринку.

Читайте також: Особливості арбітражу з українського гео

Читайте також: Як врятувати розсилку від потрапляння до спаму

Коментарі:
Зараз читають
вгору